سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تکه های ادبی

آداب استفاده از تلفن همراه شنبه 86/4/2 ساعت 10:26 عصر

- در حـین رانندگی ابـتـدا در مـحـل مـناسبی پارک نموده
سپـس از تـلفن همراه خود استفاده کنید. چنانچه قادر به
چـنـیـن کـاری نمی بـــاشید، حداقل از هندز فری استفاده
نمایید.

2- یک آهنـگ ملایـم و غـیـر آزار دهنده برای زنگ تلفن خود
انتخاب کنید. بلندی زنگ تلفن را نیز در سطح پایین تنظیم
کنید.


3- همیشه تلفن همراه خود را در اماکن عمومی نظیر کتابخانه، کلیسا، مساجد، محل کار، بیمارستان، جلسات، رستوران، کافی شاپ، میهمانی ها، داخل آسانسور، تاکسی، وسایل نقلیه عمومی، کلاس درس و موزه ها خاموش کنید و یا حداقل آنها را بروی منشی تلفنی و یا حالت ویبره (سیستم لرزاننده) قرار دهید.

4- با صدای آهسته و لحن آرام با تلفن همراه صحبت کنید. گوشی ها به گونه ای طراحی گردیده اند که صدای ضعیف نیز از طریق آنها قابل انتقال میباشد. برخی مکالمات خاص که لحن تند، خشن و احساسی را طلب میکنند را به زمان مناسب تری موکول کنید. از پشت تلفن همراه با همسر خود مشاجره نکنید، کسی را توبیخ و یا سرزنش نکنید و یا با رییس خود بگو مگو نکنید.

5- تا حد ممکن از جلب توجه هنگام صحبت کردن با تلفن همراه خودداری کنید. تلفن همراه صرفا به منظور ارتباط موثرتر ساخته شده است.

6- هر فردی دارای یک حریم و یا فضای شخصی است که وی را احاطه کرده. این فضا احساس امنیت و آرامش را برای فرد فراهم می آورد، به ویژه در مکانهای شلوغ و پر ازدحام. کاربر هوشمند تلفن همراه به حریم شخصی افراد احترام گذاشته و هنگام مکالمه با تلفن همراه حداقل 6-3 متر از نزدیک ترین فرد فاصله میگیرد. و چنانچه این فضا در اختیار نباشد منتظر می ماند تا  اطرافش خلوت گردد.

7- اتاق های شلوغ، داخل صف ها و راهروهای باریک مکانهای مناسبی برای مکالمه با تلفن همراه نمی باشند.

8- برخی اوقات محتوای مکالمه بایستی محرمانه، خصوصی و پوشیده باقی بمانند، بنابراین در مکانهای عمومی از عنوان کردن برخی مسایل خاص، مشاجرات و اطلاعات شخصی خودداری کنید.

9- شماره تلفن همراه خود را صرفا در اختیار افراد آشنا و قابل اعتماد قرار دهید. شماره تلفن دیگران را نیز تنها با کسب اجازه در اختیار فرد دیگری قرار دهید.

10- هرگز تلفن همراه شخص دیگری را پاسخ نگویید. همچنین هیچگاه  پیام کوتاه دریافتی تلفن همراه شخص دیگری را پاسخ نداده و یا آن را نخوانید. تلفن همراه یک وسیله کاملا شخصی است.

11- هرگزعکس فردی را بدون کسب اجازه از وی نگیرید و در گوشی تلفن همراه ذخیره نکنید.

12- تلفن همراه را در دست خود نگه ندارید. چنانچه از تلفن همراه استفاده نمی کنید آن را درون جیب و یا کیف خود قرار داده و در معرض دید دیگران قرار ندهید. خطر سرقت تلفن همراه همواره در کمین شماست.

13- چنانچه دراماکن عمومی و یا حین گفتگوهای دو نفره ناچار به پاسخگویی به تلفن همراه میباشید، قبل و پس از انجام مکالمه از طرف مقابل خود عذرخواهی کنید.

14- چنانچه سر و وصدای محیط پیرامون شما زیاد است، عوض فریاد کشیدن، به یک مکان ساکت و خلوت تر بروید. همچنین چنانچه اشکال از برقرای ارتباط است باز فریاد کشیدن  و با صدای بلند صحبت کردن مشکلی را حل نمی کیند (و تنها باعث آزار اطرافیان و سلب آسایش دیگران میشود).بنابراین آهسته صحبت کنید.

15- با نزاکت باشید و پیامهای کوتاه (sms) دریافتی را تایید کنید. یک "بله" و یا "ok" کفایت میکند.

16- از مختصر نویسی بیش از حد هنگام ارسال پیام کوتاه خودداری کنید. با اینکه مخفف ها و حروف اختصاری برای بسیاری روشن و قابل پذیرش میباشند، اما در نهایت برای آنانی که با آنها آشنایی کافی ندارند، باعث سر در گمی و سوء ارتباط میگردند. بنابراین پیام ها را با املاء و فواصل صحیح ارسال کنید.

17- از ارسال پیام های کوتاه دیگران برای دیگر افراد خودداری ورزید. این عمل تنها اتلاف وقت، هزینه بر و به دور از نزاکت میباشد.

18- به پیام های کوتاه خود جنبه شخصی بدهید. از ارسال پیام های غیرشخصی به گروهی از افراد خودداری ورزید. تلفن همراه برای استفاده شخصی است و نه برای ارسال پیام هرز به دوستان.

19- پیام های ارسالی و یا دریافتی را بطورروزانه پاک کنید. بسیاری ازروابط به علت سوء تعبیر و سوء برداشت پیام های کوتاه از هم پاشیده شده اند.

20- تلفن همراه یک ابزار ارتباطی در مواقع اضطراری و فوریتی است و نه یک وسیله تفریح و یا گفتگوهای دوستانه و طولانی مدت.

21- زمان مکالمه با تلفن همراه بایستی کوتاه و مختصر باشد.

22- هنگام صحبت با تلفن همراه همزمان با اطرافیان خود صحبت نکنید. چراکه موجب آزار و سردرگمی آنان میگردد.

23- هیچگاه از تلفن همراه خود برای فخر فروشی و تحت تاثیر قرار دادن دیگران استفاده نکنید.

24- در برخی اماکن همچون بیمارستانها و داخل هواپیما که امکان تداخل امواج تلفن همراه وجود دارد، از روشن کردن تلفن همراه خود خودداری کنید.

25- در برخی از اماکن دولتی، موزه ها، سینما ها، تاتر و یا نمایشگاه ها که عکس برداری و فیلم برداری ممنوع میباشد، با تلفن همراه خود عکس و یا فیلم نگیرید.

26- در اماکن پر ازدحام از گرفتن عکس با گوشی تلفن همراه خود خودداری کنید. چراکه ممکن است دیگران به اشتباه تصور کنند که شما در حال گرفتن عکس آنها میباشید.

27- به خاطر داشته باشید هر قدرشما خود را بیشتردر دسترس قراردهید (به تمام پیام های کوتاه و یا تماسها فورا پاسخ گویید) دیگران نیزبیشترازشما توقع خواهند داشت تا "در تمام اوقات" در دسترس باشید. و چنانچه بطور مستمر و فوری به تماس و یا پیام کوتاه آنان پاسخ ندهید، ممکن است از دست شما عصبانی گردند.

 

 


نوشته شده توسط: حامد هاشمی


خانه
مدیریت
پست الکترونیک
شناسنامه
 RSS 

:: کل بازدیدها ::
2204


:: بازدیدهای امروز ::
9


:: بازدیدهای دیروز ::
0



:: درباره من ::

تکه های ادبی

:: لینک به وبلاگ ::

تکه های ادبی



:: خبرنامه ::